کد مطلب:149804 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:283

سیمای حسین در قول و فعل فاطمه
ابن قولویه از داود بن كثیر نقل كرده است كه حضرت صادق علیه السلام، فرمود: ان فاطمة علیهاالسلام بنت محمد صلی الله علیه و آله تحضر لزوار قبر ابنها الحسین علیه السلام فتستغفر لهم ذنوبهم؛ [1] راستی كه فاطمه دختر پیامبر اكرم، صلی الله علیه و آله، برای زائران قبر فرزندش حسین، علیه السلام، حضور پیدا كرده و برای گناهان آنان استغفار می كند.

این مطلب، نشانگر محبوبیت فوق العاده حسین، علیه السلام، در نزد مادرش فاطمه ی زهراست. علاقمندی حضرت زهرا به حسین، علیه السلام، منحصر به خود امام حسین نیست، بلكه به قبر حسین نیز سرایت كرده، قبر آن حضرت نیز محبوب فاطمه است و از آنجا نیز می گذرد و


سرایت به زائران قبر سیدالشهداء می كند، آنان نیز مورد محبت و علاقه ی حضرت فاطمه اند، و از این رو برای آنان دعا كرده، آمرزش آنان و پاك شدنشان از معاصی را از خدای تعالی درخواست می فرماید.

شگفتا! كه محبوبیت این فرزند عزیز، در نظر بانوی جهان تا كجاست كه زیارت كنندگان قبر شریف امام حسین، مورد لطف و رحمت خاص حضرت زهرا قرار می گیرند و دعای خیر آن حضرت شامل حالشان خواهد شد.

و بالاخره این مطلب، كاشف از آنست كه حتی محبان حسین، محبوب حضرت زهرا، سلام الله علیها، می باشند و از اینجا باید دید كه محبوبیت خود امام حسین در نزد آن حضرت چه اندازه و تا چه پایه است؟!


[1] محمد بن قولويه؛ كامل الزيارات، ص 128.